Ridesharing – 10 Metode ca să faci bani mai mulți din Uber și Bolt

Te-ai decis să începi să îți folosești mașina pentru a produce niște bani în timpul liber și ai ales să te îndrepți către serviciile de ridesharing? Felicitări, există multe oportunități în această sferă!

Mașina ta poate deveni o mașină de făcut bani la propriu și noi îți propunem câteva opțiuni prin care poți face bani în calitate de șofer.

Totuși astăzi ne focusăm pe ridesharing și cum putem “culege” din bogățiile generate de Uber, Bolt sau FREE NOW, servicii foarte populare în România.

1. Lucrează când sunt cele mai puține mașini disponibile

După cum probabil știi deja, atât Uber cât și Bolt practică suprataxarea clienților în funcție de numărul de mașini disponibile pentru a prelua acea comandă.

Asta înseamnă că de Crăciun, Paște sau de Revelion ai șansele să câștigi cei mai mulți bani, pentru că în general atunci majoritatea șoferilor sunt acasă și mulți clienți se plimbă.

Totuși, nu este o regulă generală și aceste oportunități pot apărea și în zilele obișnuite dacă te afli într-o zonă unde nu sunt prea multe mașini, dar există cerere mare.

Asta se poate întâmpla într-o noapte de weekend în centrul orașului, în diminețiile în care toată lumea merge la școală ori la muncă și în orele de vârf, sau în perioade în care colegii nu sunt prezenți.

2. Adaugă o cutie pentru bacșiș

Vrei să obții mai mult bacșiș? Sugerează-le asta clienților printr-o cutie cu un mesaj amuzant sau creativ.

Poți să o atașezi pe spătarul scaunului din față sau chiar pe una dintre portiere. Deși nu pare, mulți oameni care plătesc cu cardul trec peste mesajul cu bacșiș, și pur si simplu uită.

Amintindu-le reduci acest lucru semnificativ și contribui la creșterea numărului de persoane ce oferă bacșiș în timpul și după finalizarea călătoriei.

3. Oferă-le clienților opțiunea să își încarce telefonul

Cu toții avem un telefon mobil și cu toții pățim ca uneori să rămânem fără baterie în momente cheie ale zilei.

Oferă-le cliențiilor tăi opțiunea de a scăpa de această grijă și oamenii îți vor fi recunoscători. Fie prin steluțe și comentarii pozitive la adresa ta, fie printr-un bacșiș generos.

4. Fă livrări Uber Eats atunci când nu sunt clienți pentru transport

Deși Uber Eats nu este la fel de popular ca Takeaway sau Glovo, acesta reușește să atragă o altfel de clientelă. Scopul tău la sfârșitul zilei este să generezi profit și Uber Eats te poate ajuta să fructifici aplicația la maxim.

Tot ce trebuie să faci este ca atunci când știi că sunt mai puține comenzi de transport persoane să dai “switch” la aplicația de transport mâncare.

5. Stabliește puncte strategice și nu conduce fără destinație

Deși ca șofer pentru Uber sau Bolt faci bani deplansându-te cu mașina, nu înseamnă că trebuie să te plimbi fără rost. De fapt, îți recomandăm să reduci deplasările care nu îți aduc profit și să petreci timp cât mai mult în zone de interes crescut.

De exemplu, în București dacă ești în zona Piața Unirii probabil vei avea mai mulți clienți decât în zona Chiajna. Totuși, dacă ești într-o zonă cu mai puține comenzi poate că nu face sens să mergi către una mai populată, dacă asta înseamnă să străbați întregul oraș.

Scopul tău este să fii profitabil(ă) și asta implică utilizarea strategică a carburantului și a timpului petrecut în trafic.

6. Oferă clienților un bonus util

Fie că decizi să le oferi un pet de apă, un drops sau o ciocolată, gestul este cel ce îți va genera surprize plăcute. Deși nu garantează că vei primii 5 stele de fiecare dată ori un bacșiș mai consistent, acest gest va crește exponențial șansa de a ajunge la rezultatul dorit.

Cunoscuți de-ai noștri ne-au povestit cum au primit și 50 de lei bacșiș pentru un astfel de gest.

7. Crește și menține un rating maxim

Deși aparent lumea nu urmărește numărul de steluțe pe care le are un șofer Uber sau Bolt, statisticile demonstrează contrariul.

Fără să vrem, de multe ori suntem influențați de acest sistem fără a mai intra in prea multe detalii despre profilul șoferului. Astfel, indiferent dacă un șofer a luat 2 steluțe pentru că a portiera scârțâia, sau pentru că nu purta cămașă, noi vom fii influențați mai mult decât ne place să credem.

De ce? Pentru că marea majoritate a oamenilor nu au timp să citească toate recenziile și preferă să anuleze cursa, ori să aștepte un alt șofer. Acest lucru se traduce clar printr-un număr de clienți pierduți.

De aceea, un rating mai bun înseamnă un număr de clienți mai mare și un grad de satisfacție crescut.

Ca să mărești șansele de a menține un rating maxim, îți recomandăm să fii foarte atent la nevoile cliențiilor tăi de fiecare dată.

Asta înseamnă:

  • Să te asiguri că temperatura este plăcută (nici prea cald, dar nici prea frig)
  • Că nu există mirosuri neplăcute în mașină (țigară, mâncare etc)
  • Să întreții o conversație prietenoasă atunci când clientul dă semne că dorește acest lucru
  • Că muzica nu este prea tare sau că nu este neplăcută acestuia (întreabă-l)
  • Să ai și să întreții o mașină curată
  • Că atunci când ai preluat clientul l-ai ajutat să își depoziteze bagajele în portbagaj

Lista poate continua la nesfârșit însă majoritatea lucrurilor țin de atenția la nevoile clientului și de modul în care empatizezi cu acesta.

8. Obține reclama de la Bolt sau Uber

Ambele companii răsplătesc șoferii cei mai perseverenți cu oportunitatea de a câștiga bani din afișarea unei reclame pe mașina lor. Mai nou, acest lucru se poate face și prin reclame interactive plasate pe plafonul mașinii.

Totuși, pentru a face parte din acest program este necesar ca tu să îndeplinești anumite condiții. Atât Uber cât și Bolt au o listă de criterii pentru admiterea în aceste programe.

La Bolt, acesta se numește programul de colantare. Iar aici poți vedea cerințele celor de la Uber.

9. Folosește ambele aplicații

Da, probabil știi acest truc, dar nimeni nu spune că nu ai voie să fii partener atât la Bolt cât și la Uber. De fapt, există anumite momente ale zilei când una din aplicații este mai solicitată decât cealaltă.

Dacă reușești să îți dai seama când, atunci vei reuși să beneficiezi de această metodă la maxim.

10. Întâmpină-ți clienții cu un parfum plăcut al mașinii și muzica pe care și-o doresc

Când ești șofer pe Uber sau Bolt nu oferi doar o simplă cursă din punctul A în punctul B. De fapt, oferi un serviciu și o experiență. Cu certitudine o experiență plăcută include un miros plăcut și o atmosferă prietenoasă.

Nu merge niciodată pe parfumuri sau esențe specifice bărbațiilor sau femeilor ci pe parfumuri și odorizante generale. Statisticile spun că Chanel no. 5 este cel mai popular parfum din toate timpurile. În compoziția acestuia este inclusă o combinație de mai multe flori și plante printre care și trandafir, iasomie, ylang-ylang, vanilie sau lemn de santal.

La fel este și în cazul muzicii. Nu uita că ești la serviciu și nu este vorba despre preferințele tale muzicale. Evită extremele muzicale, nu alege manele sau hard rock. Totuși fii pliabil atunci când clientul îți cere asta și oferă-i combinația muzicală ce îi surâde.

Dacă ai norocul ca într-o seară să prinzi pe cineva cu chef de petrecere, atunci bacșișul va fii unul generos.

Distribuie pe: